מלגזה חשמלית – עבודה חסכונית

אחד הפרמטרים החשובים בכל מפעל הוא בחירת כלי העבודה ובניהם כלי השינוע המשמשים להנעת משטחים וחפצים כבדים ממקום למקום, בין הכלים הכבדים המיועדים לשינוע נמצאים מעמיסים טלסקופיים, בובקטים (שאותם ניתן למצוא פחות) ומלגזות בעיקר.

סוגי מלגזות והבעיה שנוצרה

מלגזות ניתן לראות בכמה סוגים שונים, כאשר מה שמייחד כל מלגזה ומלגזה הוא סוג הדלק המספק את האנרגיה להנעתה.
בעבר נתקלו בבעיה חמורה במפעלים סגורים, כאשר עבדו עם מלגזות דיזל או בנזין, פליטת הגזים מאגזוז המלגזה גרם לאדים רעילים שהיוו סכנה בריאותית לעובדי המפעל.
הפתרון שנמצא לכך היא המלגזה החשמלית, אותה מלגזה המונעת באמצעות מצברים גדולים ואינה פולטת גזים רעילים, מהווה חסכון אדיר בעלויות תחזוקה, הן של התדלוק והן של המנוע ויכולותיה אינן פחותות במרבית המקרים משל המלגזות המונעות באמצעות בנזין או סולר.

אופן השימוש במלגזה חשמלית

כאמור מלגזה חשמלית מונעת באמצעות מצברים גדולים המאפשרים לה לעמוד בעומס העבודה הכבד המוטל עליה, עם זאת אחד החסרונות הם שהצורך של המלגזה בחשמל הוא גדול וזמן ההטענה שלה הוא ארוך מזמן התידלוק של מנועי הבנזין והסולר.
האלטרנטיבה שנמצאה לנושא זה, היא ערכת שני מצברים שאחת תמיד נמצאת בטעינה ואילו השניה בתוך המלגזה תמיד בעבודה, כאשר המצברים מתרוקנים מוציאים אותם ממקומם ומחליפים אותם במצברים הטעונים ואילו את הריקים מחברים להטענה חוזרת.
זמן ההטענה של המלגזה קצר מזמן פריקת המצבר בעבודה רצופה, לכן צמד מצברים המתחלפים בניהם בהטענה הוא הפתרון האולטימטיבי לנושא.
אופן העבודה של המלגזה החשמלית דומה לכל סוגי המלגזות, עם זאת המלגזה החשמלית מצויידת באביזרים המתריעים על קיומה וזאת מכיוון שהיא שקטה מאוד בעבודתה ולכן מסוכנת לסובבים אותה שאינם בקשר עין ישיר.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *