האם לקנות מלגזה יד שניה?

שאלת השאלות בנושא מלגזות העוברת בראשו של כל בעל מפעל קיים או חדש, היא האם לקנות מלגזות יד שניה למפעל או לקנות מלגזות חדשות.
את השאלה הזאת לא שואלים סתם בעלי המפעלים, העלויות של מלגזות יד שניה הן הרבה יותר נמוכות (כמובן שמדובר בעלות הרכישה הראשונית).

התשובה לשאלה זו איננה חד משמעית והיא נובעת ממגוון טיעונים ושאלות ביניים אותן חייב לשאול הקונה את עצמו לפני קבלת ההחלטה, במאמר זה נציג את הטיעונים, נעלה את המסקנות ונעזור לשואל לענות על הדילמה הקשה והיקרה.

מלגזה יד שניה
מלגזת הייסטר יד שניה

 שימושי המלגזה

הפרטים הראשונים אותם צריכים להעלות בנושא מלגזות יד שניה הם: האם השימוש של המלגזה דורש מלגזה חדשה? או האם את העבודה הזו יכולה לבצע מלגזה משומשת?
במידה והתשובה היא כן, כנראה שמלגזה מיד שניה תוכל לספק את העבודה הדרושה ותחסוך עשרות אלפי שקלים ברכישתה הראשונית.

צורת ההנעה

כידוע ישנן מגוון מלגזות בשוק, בניהן מלגזות חשמליות המונעות באמצעות בטריות נטענות בלבד, מלגזות העובדות על סולר ומלגזות בנזין וגז.
צורת ההנעה חשובה מאוד לחסכון בטווח הארוך, מלגזות חשמליות אינן מזהמות את הסביבה, עלות התפעול שלהן נמוכה, עם זאת חשוב לבדוק במלגזות מיד שניה את מצב המנוע, זאת מכיוון שטיפול במנוע של מלגזה חשמלית בישראל הוא לא עניין של מה בכך והוא עשוי להיות יקר מאוד.
מלגזות בנזין + סולר הן המלגזות השכיחות ביותר, הטיפולים שלהן מוכרים היטב למוסכי המלגזות בארץ והן במרבית המקרים מפיקות כוח עבודה רב יותר.
בדומה לכלים מכניים אחרים, מלגזות המונעות בסולר, מפיקות כוח עבודה מקסימלי ותקלות ברמת המנוע זהו נושא נדיר ביותר.

לפני קניית מלגזה יד שניה יש לבדוק:

  • אחריות – כמה זמן יש אחריות על המלגזה (לרוב נהוג לקבל אחריות של 12 חודשים המעניקים שקט לשנה שלמה). נושא חשוב נוסף באחריות הוא מה כוללת האחריות? האם היא כוללת את החלקים היקרים כמו מנוע וגיר.
  • היסטוריית טיפולים – חשוב לדעת איפה המלגזה הייתה מטופלת, האם היא עברה טיפולים בזמן ובחברה המייצרת או במוסך מורשה מטעמה? במידה וכן ניתן לראות על טפסי הטיפולים את שעות העבודה בין כל טיפול וטיפול וכך לדעת האם המלגזה טופלה בזמן.
  • חלפים – האם המלגזה מיד שניה, עברה החלפת חלקים קריטיים כמו מנוע, גיר, מערכת חשמל (במלגזה חשמלית) במידה ומדובר בשינויים קיצוניים צריך לבדוק מדוע נעשו ובמידה ומדובר במלגזה לאחר תאונה, מומלץ להתרחק ממנה ולחפש מלגזה יד שניה אחרת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *