מלגזות בשנת 2012

שנת 2012 היא שנת האטה כללית במשק, בעקבות משבר המחירים בדיור, החלה גם בתעשייה האטה כללית במפעלים, גם בגדולים ביותר וכתוצאה מכך מכירותיהם ירדו וגם היכולת שלהם לרכוש צמ"ה (ציוד מכני הנדסי).

כל חברות המלגזות המוכרות מלגזות חדשות מדווחות על ירידה חדה במכירות, למעשה הירידה הממוצעת במכירת מלגזות חדשות היא ב כ- 66% כך שלמעשה מדובר בירידה חדה מאוד מצד היבואנים ומחזיקי המלגזות החדשות.

תעשיינים רבים עברו לקנות מלגזות משומשות מיד שניה, במטרה לשמור על כספם ולחסוך כמה שיותר ברכישת הציוד הכלכך דרוש לעבודתם, מפעלים גדולים במיוחד כמו קוקה – קולה, פריגת, ועוד החלו להחליף מלגזות באיחור ואפילו חלק מהחברות החליטו על רכישה של מלגזות משומשות במטרה לקצץ את ההוצאות.
השוק נכון להיום מלא במגוון רחב של מלגזות למכירה גם אם מדובר בשוק המשומשות וגם בחדשות, למעשה כיום המעשה החכם ביותר לעסק יעיל הוא לרכוש מלגזה משומשת ולא מלגזה חדשה, כך ירידת הערך הראשונית והגבוהה על הרכישה נחסכת ויש יותר כסף זמין לתפעול העסק.

אין דבר רע במלגזות יד שניה, כל עוד הן נרכשות לאחר טיפולים מסודרים שעברו במהלך השנים שלהן בעבודה וכל עוד הן במצב מעולה. אך עם זאת גם המכירות של סוחרי המלגזות המשומשות לא עלו, הקונים הפוטנציאלים הם עסקים קטנים במיוחד שהמלגזה הייתה בשבילם ככלי "מותרות" לעבודה וכיום הם בוחרים לעשות את העבודה שלהם ללא שימוש בכלי מכני. עם זאת המפעלים הגדולים שחייבים לחדש את צי המלגזות עברו דווקא לרכוש מהסוחרים הגדולים בארץ.

המכניקה של המלגזה

כל מלגזה מונעת באמצעות מנוע חשמלי או בנזין, כאשר החסכון בדלק צורך תחזוקה גבוהה של מצברים למלגזה, והטענה של קבועה של דלק וכד', לשם כך ישנם מפעלים שמעדיפים לשלם קצת יותר על מלגזה המתודלקת בסולר.
גיר – הגיר במלגזה הוא גיר אוטומטי או ידני בהתאם לדגם המלגזה, בישראל כמו במכוניות הקונה הממוצע אוהב יותר את הגיר האוטומטי למרות החסרון שלו בשמירה על הילוך נמוך למטרת כוח.
רכישת מלגזה משומשת חייבת להעשות לאחר בדיקה מקפידה של מומחה לתיקון מלגזות, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם משקיעים בה הרבה מאוד כסף עתידי על תיקונים.

תחזוקת מלגזות

מלגזה יכולה לשמש את בעליה בצורה נאמנה לאורך שנים, כמובן שתדירות העבודה ועוצמת העבודה מאוד משנים את אורך חייה, המפעלים הגדולים נוהגים להחליף את הכלים אחת ל-3 שנים בערך תוך הזדכות על הכלים המשומשים והחלפתם בחדשים, אם מדובר בתחזוקה של מלגזה שלא עובדת הרבה, יש להקפיד על ביצוע הטיפולים הדרושים בזמן, כמובן שבמלגזה עניין הטיפולים הוא לפי שעות עבודה ולא מרחק הנסיעה, בשונה מעולם הרכב הפרטי \ מסחרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *